2010-07-24

bibimbap

My dinner was Bibimbap (Korean dish) with noodle. They normally have it with rice but as I didn't feel like waiting for rice to be cooked (30 mins), I used Banh Pho (Vietnamese rice noodle). We use Korean miso: Kochujang which is made similarly to our miso but spicy with chili. I used up leftover in the container and it was plenty enough to give me a good kick.
Anyway this is one of the dishes I used to cook a lot when I was in Japan. It is the first time in almost 10 years to make this. I just realised I can't eat as much as I did those days...

今日はビビンバ風にしてベトナムのライスヌードルを食べました。
一人暮らしを始めた時から書き留めているレシピブックがあるのですが、そこで懐かしいメニューを見つけて久しぶりに作ってみました。こんなものを大量に食べてもなんともなかった昔を思い出して、びっくりするやら悲しいやら複雑な気持ちになりました。
どうでもいいことですが、こちらのスーパーでは薄切り肉というものがありません。あったらいいのにナーとよく思うものです。鍋をする時に特に思います。あと、七面鳥のひき肉はよくあるのですが、鶏肉のものはなかなか見ません。暮らしてみないとなかなか気付かない小さなことですが、結構不便!と思うことの一つです。

No comments:

Post a Comment